„Skoncentruj się !!!”.

Zajęcia grupowe dla  uczniów klas IV-VI, VII-VIII Cele zajęć:
  1. doskonalenie koncentracji uwagi,
  2. doskonalenie myślenia, pamięci słuchowej, wzrokowej,
  3. usprawnianie i doskonalenie funkcji percepcyjno-motorycznych niezbędnych do prawidłowej nauki,
  4. doskonalenie sfery emocjonalno –społecznej oraz motywacyjnej.
Założenia programu: Założeniem programu jest jednoczesne rozwijanie funkcji, które leżą u podstaw prawidłowej i efektywnej nauki. Ze szczególnym zwróceniem uwagi na: koncentrację (bowiem problemy ze skupieniem przyczyniają się do utrudnienia procesów myślowych. Umiejętność skupiania uwagi, podobnie jak wszystkie inne zdolności umysłu, da się wyćwiczyć za pomocą odpowiednio dobranych technik. A  im wyższy poziom koncentracji uwagi posiadamy, tym jesteśmy bardziej efektywni w naszym działaniu) oraz pamięć.   Zdolność koncentracji uwagi, czyli świadomego kierowania i utrzymania jej na określonym rodzaju czynności oraz możliwość nierozpraszania się pod wpływem innych, nawet stosunkowo silnych bodźców niezwiązanych z wykonywaniem czynności, jest jednym   z podstawowych czynników odpowiedzialnych za sukces szkolny naszego dziecka. Rodzic pozna mocne i słabe strony swojego dziecka, będzie potrafił wesprzeć swoje dziecko w procesie uczenia się.      Przewidywane efekty programu:
  1. uczeń będzie lepiej koncentrował uwagę na zadaniu,
  2. uczeń szybciej i efektywniej będzie przyswajał materiał szkolny,
  3. uczeń chętniej będzie wykonywał zadania o różnym stopniu trudności przez co znacząco wzrośnie efektywność pracy na lekcjach.
Uczestnicy: grupa do 6 osób, dzieci klas IV_VI, VII-VIII z deficytami funkcji percepcyjno – motorycznych, dzieci mające problemy z koncentracją uwagi (mające problem z: wykonywaniem kilku rzeczy jednocześnie, nie dokańczają rozpoczętych czynności, szybko, pobieżnie, niestarannie pracują, w pisaniu popełniają dużą ilość błędów o różnorodnym charakterze (błędy merytoryczne, ortograficzne,interpunkcyjne), pomijają ważne aspekty zadania, dzieci mają nieharmonijne tempo pracy: od nadmiernie szybkiego do wolnego, szybko męczą się, narzekają na złe samopoczucie, bóle głowy, brak siły, itp ; zapominają przed chwilą usłyszane polecenia, mają  trudności w odnalezieniu się w sytuacji zadaniowej) bez opinii lub  przebadane w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej (ze wskazaniem do zajęć wspomagających rozwój lub do zajęć korekcyjno – kompensacyjnych). W ramach programu zajęć bezpłatne konsultacje z pedagogiem. Prowadząca: pedagog Joanna Piłatowicz