Terapia pedagogiczna

Terapia pedagogiczna jej nadrzędnym celem jest stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka, w tym rozwoju umysłowego ( poznawczego)
i emocjonalno-społecznego. Terapia ma na celu:

  • wzmacnianie pozytywne dziecka, dodawanie mu wiary we własne możliwości,
  • wyrabianie odpowiedniego podejścia do obowiązków szkolnych,
  • wyrabianie systematyczności i odpowiedniej motywacji do pracy,
  • ułatwianie opanowania materiału przewidzianego na danym etapie edukacyjnym, poprzez rozwijanie oraz usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych.

W procesie terapii pedagogicznej, terapeuta zwraca szczególną uwagę na rozwijanie oraz usprawnianie u dziecka:

  • percepcji wzrokowej i słuchowej,
  • koordynacji wzrokowo- ruchowej,
  • pamięci wzrokowej, słuchowej oraz ruchowej,
  • sprawności ruchowej (zarówno w obrębie motoryki małej – sprawności ręki, grafomotoryki, jak i motoryki dużej, dotyczącej całego ciała),
  • koncentracji uwagi i orientacji w przestrzeni,

ponadto:

  • wyrównywanie dysharmonii rozwojowych,
  • podejmowanie zadań o różnym stopniu trudności,
  • obniżenie stanu stresu w procesie uczenia,
  • zaangażowanie rodziców w proces stymulacji rozwoju dziecka.

Podczas zajęć istotne jest, aby dzieciom udało się rozwinąć umiejętności, które już posiadają oraz żeby doświadczyły poczucia satysfakcji z tego, co udało im się osiągnąć. Doświadczenie sukcesu jest ważnym czynnikiem, aby pomóc im
 w wykształceniu wiary w siebie i własne możliwości.

 Priorytetem jest aby zajęcia dzieci odebrały nie tylko jako sposób nauki, ale także jako możliwość dobrej zabawy i relaksu. Wiadomo bowiem, że nauczanie bezstresowe oparte na własnych chęciach podejmowania wysiłku umysłowego odnosi najlepsze skutki i prowadzi do osiągania sukcesów nie tylko szkolnych, ale i życiowych.

Biorąc pod uwagę wieloletni staż pracy terapetycznej, doświadczenie zawodowe  głęboko wierzę, iż wcześnie udzielona pomoc dziecku
 przy  profesjonalnym wsparciu pozwoli dzieciom znaleźć rozwiązanie ich problemów.

Zajęcia terapeutyczne przeznaczone są dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz szkolnym. Odbywają się na podstawie opracowanego indywidualnego programu terapeutycznego dla każdego dziecka. Metody pracy podczas zajęć są dostosowane do indywidualnych potrzeb psychofizycznych dzieci.

Czas trwania zajęć: 60 min.-  120 zł

Prowadząca:   mgr Joanna Piłatowicz

Jak wyglądają zapisy: Zapisu można dokonać poprzez kontakt  telefoniczny 694-065-305, 501-219-620.

Co trzeba wiedzieć: Na konsultację dobrze jest zabrać wszelkiego rodzaju dokumentację diagnostyczną dziecka, opinie z poradni psychologiczno-pedagogicznej (jeżeli taką dziecko posiada) lub wychowawcy szkolnego oraz opis i zalecenia jeśli dziecko jest pod opieką innych specjalistów .

Cennik ważny od  stycznia 2024 r.